dilluns, 22 de setembre del 2014

Anàlisi imatge fotoperiodística

La imatge que es veu a continuació, realitzada per Albert García pel diari El País pertany a un dels aldarulls causats en les manifestacions en contra de la decisió de l'ajuntament de Barcelona referent a l'enderroc de la façana del Centre Social Auto-gestionat Can Vies al barri de Sants. En la imatge es pot veure un contenidor cremant-se al mig de la carretera del Carrer de Sants. Al costat apareix un home amb la cara tapada en posició de còrrer. Al fons, darrera del fum es pot veure una concentració d'un grup de gent que formava part de la manifestació. Aquesta imatge ha sigut escollida per a la portada de la noticia per causar impacte. El contenidor és la part més important de la imatge i vol cridar l'atenció del lector. 
En la meva opinió crec que aquesta imatge no és la més adequada per a aquesta notícia. Es centra en els aldarulls en resposta a l'actitud repressiva de la policia en la manifestació però no reflexa el principal motiu del problema pel qual va tenir lloc, reduint-lo a uns quants contenidors cremats. Els colors que predominen són el taronja del foc, el negre i el vermell dels semàfors, aquests colors transmeten sensació de violència, foscor o agressivitat i transmet connotacions negatives que provoquen que un lector desinformat es posicioni en contra d'aquestes persones. Aquesta imatge només es centra en l'actuació dels joves manifestants, indignats amb les mesures de l'ajuntament i no en l'abús policial, detencions, muntatges i la violència que exercia la policia, tot i que la notícia tracta el tema de les detencions com a tema principal. Crec que el diari s'ha posicionat a favor de la policia i l'ajuntament ja que només vol mostrar els actes que van tenir lloc com si es tractes de violència gratuïta o gent que només vol causar problemes al barri.
Jo hagués decidit posar una imatge d'una càrrega policial o una de les múltiples detencions, ja que reflexa el tema de la notícia amb més precisió. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada